>RINDU SANGAT…..

1 Apr

Assalamualaikum….

Rindu sangat-sangat nak menulis di blog ni.. Hari ini baru berkesempatan.. Adalah modal nak bercerita sikit selepas lama menyepi….๐Ÿ™‚

13/03/10

T ada menempah 3 helai tudung dengan kawan T.. Tadi pegi ambik di rumahnya.. Susah nak beli tudung macam ni di kedai.. Lebih baik T tempahnya sahaja.. Jenis kain tudung Ariani pun dia ada jahit.. Material kain dia ambil di Qatar dan jugak di Vietnam.. T suka pakai tudung design gini..

14/03/10

Untuk kali keduanya kami ke Rompin Beach Resort… Pertama kali datang bulan 11 tahun lepas.. Pergi ke sana pun di atas urusan kerja suami T di sini.. Orang kata sambil menyelam minum air.. Tapi tak leh minum banyak-banyak tau.. Nanti perut buncit.. ๐Ÿ™‚

Tadi dah bergambar dengan Abah, sekarang dengan Ummi pulak.. Ummi diaorang nikan suka bergambar.. Posing jelah anak-anakku.. ๐Ÿ˜‰

Ambil bilik jenis chalet.. Macam hari tu jugak.. Bilik yang selesa.. Hari tu dapat bilik menghadap pantai.. Ni dekat dengan kolam.. Tapi dekat je dengan pantai tu..

Petang sikit g pantai.. Sebelum tu layan my kids main kat area ni dulu..

T paling suka gambar ni.. Nur manja sangat dengan abangnya..

Seronok sangatlah tue.. Lepas bebas bermain.. Korang nak main apa pun mainlah .. Ummi tak kisah.. Kalau kat rumah janganlah.. Sebab Ummi tak suka rumah sepah-sepah..

Pas main kat pantai, kita mandi kolam pulak… Enjoy sangat diaorang masa ni tau.. T dok ambik gambar diaorang je.. Tak mandi pun.. Orang ramai.. Maluuuu….

Ummi sayang korang berdua ni… Muah.. Muah!!

Kali kedua makan di Restoran Cemara ni.. Order Ikan Pari & Sotong Bakar…

Jugak order Sup Ayam, Tomyam Campur, Telur Dadar dan Ikan Siakap Stim.. Semua makan sedap ok? Tak rugi makan kat sini.. Ini memang port kamilah kalau datang ke Rompin..

Alhamdulillah.. Kenyang.. Selepas makan terus balik ke hotel.. Tengok tv.. Dato LCW menang All England.. Yeah!! Mengantuk mata pun ku tahankan jugak.. Bangga siot seh!! Malaysia Boleh!!

Breakfast time..
Ambik gambar lagi sebelum kami balik… Kami happy di sini!! Nanti nak datang lagik..

Di Pejabat Tanah Rompin.. Cantik suasananya..

Habis kerja B kat sini, kami terus ke Pejabat Tanah Pekan pula..

Seterusnya kami ke Kuantan.. Singgah di Tg. Lumpur.. Beli keropok kat gerai ni….

Kami lunch di Restoran Ani Sup Utara.. Dah 2 kali makan di sini.. Sup Gear Box.. Yeah!! (Banyak lemak tu.. tahu.. tahu..) ;-O

Selepas makan kami ke Megamall.. Cari beg sekolah anak-anak.. Beg sekolah yang dibeli di Bandung bulan 12 tahun lepas dah koyak.. Ganas betul anak-anak aku nilah… :-p Tapi setiap tahun memang macam inilah.. Dalam setahun memang 3 kali kena beli beg dan kasut sekolah diaorang.. Ganas.. Memang ganas..

Si abangnya tak de benda lain.. Asik2 nak masuk kedai vcd.. Cari vcd Power Rangers dia tulah… Adib.. Adib..

Singgah minum petang di Jaya Gading..

Pas tu kami terus balik ke rumah.. Ini dia hasil soping tadi.. T belikan sandal tu aje.. .. T beli tapi B yang bayar.. Kira standardla tu.. Hehe..

16/03/10
Beli lauk untuk dimasak..

Menu hari ini Kerang Rebus, Ayam Masak Lemak Cili Api dan Tembikai saje.. Alhamdulillah..

17/03/10
Menu today Sambal Kerang dan Ayam Perap Goreng.. Alhamdulillah..

18/03/10
Menu today Telur Masak Kicap, Ayam Sambal dan buah-buahan.. Alhamdulillah..

19/03/10
T beli ni.. Diminum sebelum workout di gym.. Pas minum badan rasa panas membahang.. Kalori pun lebih banyak dibakar.. Sesuai untuk T yang gemuk nilah.. Gemuk yang amat payah nak turun.. Gemuk daging kata orang.. Cis!! ๐Ÿ˜ฆ

Pas balik dari gym, mandi2 dan bersiap g Kedai Kaid Johar.. Niatnya memang nak membeli baju kurung Nur sahaja.. Akan tetapi… Akan tetapi apa pulak tu??
“Ternampaklah” akan aku sepasang baju kurung ini.. Terus ambil dan masuk bilik.. Try.. Padan dan terus beli.. Yeah!! Biasanya aku memikir-mikir dulu.. Tapi sebab minat ni punya pasai… Terus beli gitu..

Pas beli baju-baju tu semua.. Balik ke rumah.. Dalam pukul 5 petang gitu, B call dan suruh berkemas kain baju.. Balik Kelantan.. My Sil kritikal di HUSM Kubang Kerian.. Sambil berkemas baju, sambil menangis.. Poor My Sil.. Dia ada komplikasi ketika melahirkan anaknya pukul 12.00 tgh hari tadi.. Ya Allah.. Dari Temerloh pukul 7.00 malam dan kami berhenti makan dulu di Kemaman pada pukul 9.00 malam.. B dah tak larat nak drive kereta lagi.. Lori banyak betul.. Ada satu tu nyaris melanggar kami.. Dia dah masuk ke tengah jalan pun.. B hon dan terus mengelak.. Nasib baik.. Memang kami sungguh bernasib baik ketika itu.. Kalau B tak mengelakkan lori tu tak tahulah apa yang akan terjadi.. Kami akhirnya berhenti di Marang.. Ambil bilik di sana.. Kami sampai bilik pada pukul 12.15 malam… Dan terus tidur.. Letihnya badan.. Mata pun mengantuk jugak.. T tak tidur kalau travel jauh.. Kesian kat B yang drive sorang-sorang.. Kena temankan dia.. Picit-picit tengkuk dia guna lotion mustajab keluaran Herbs tu.. Barulah lega skit dia..

Ikan ini sangat sedap.. Lupa apatah namanya..

Dah kenyang pun.. Alhamdulillah..

20/03/10
Kami baru sampai dalam bilik di Angullia Beach House Resort.. Harga bilik RM110 sahaja.. Okeyla.. Katil besar ada 2.. Tidur tak hingat…

Pas solat Subuh, T ke pantai.. Takut tengok ombak besar dia.. Apa-apa pun.. T memang sukakan pantai.. Puas hati berada di sini walau seketika..

Kami nak keluar dah.. Masa ni dalam pukul 8.50 pagi.. Tak ada breakfast kat sini.. Kami breakfast kat luar..

Kami suka stay kat resort ni.. Simple but nice maaa…

Anak-anak dok main sini sementara menunggukan Abah hantar kunci bilik..

Kami singgah bersarapan di Kuala Ibai, Kuala Terengganu.. Dekat Masjid Terapung putih tu.. Sedap Nasi Dagang dia ni.. Samada dimakan dengan Gulai Ayam atau pun Ikan tu…..

Budak-budak dan B makan bertambah.. Sedapla sangatlah tu.. Selesai makan, kami terus ke HUSM, Kubang Kerian.. Kesian kat My Sil.. Ni yang buat aku fobia nak hamil lagi.. Oh tidak!! Cukupla sepasang anak yang aku ada ni.. Aku dah merasa sakit bersalin dibedah jugak normal.. Cukuplah tue..

Selepas melawat My Sil.. Kami, sekali dengan Biras T dari Melaka.. Anak-anak saudara datang makan di sini.. Sedap.. T makan nasi dengan Ikan Kembung Bakar + Budu pun sudah cukup nikmat.. Alhamdulillah..

Selepas makan.. Kami posing kat sini sat.. Baru 1st time datang sini tau!! Cantik kawasan persekitaran kat sini..

Sebelum balik ke rumah Abang Ipar di Kota Bharu, kami singgah beli Air Kelapa dulu.. Argh! Nyaman.. Malam ni T jaga My Sil di hospital.. Banyak kejadian yang menyakitkan hati berlaku sepanjang malam T di sini.. Kena halau dengan nurse, sister even cleanernya.. Sungguh kurang ajar.. Kak.. Dah tanggungjawab awak tu kerja jaga orang sakit.. Bertanggungjawab sikit.. Kalau aku sakitlah.. Janganlah sesekali hantar aku kat hospital ni.. Daripada sakit sikit.. Boleh “gol” terus rasanya.. Rasanya kalian kena tukar profesionlah.. Tak pro lansung menjalankan tugas.. Serik aku serik.. Padahal sama oghe kelate jugok tu.. Buat orang macam pemintak sedekah.. Macam dok mintak duit ngan depa.. Tahulah tempat tu tempat korang.. Tapi ingatlah.. Allah tu satu je…. Mu jangey ingak mu bagoh sangak gak dok kijo misi tu.. Aku tak kata semualah.. Aku pun ada kawan di kalangan doktor dan nurse.. Tapi sebab sikap segelintir cam ni yang merosakkan kerjaya ini.. Padahal diaorang salah tu.. Doktor dok berulang kali mintak maaf ngan My Sil.. Kalau tak buat salah kenapa nak mintak maaf.. Kan? Tapi itulah.. Tetap layan My Sil macam sampah.. Ish.. Tak patut betul korang ni tau!! Orang lepas bersalin ni korang patut jaga sikit perasaan mereka.. Sikit benda pun diarang akan terasa.. Nak-nak pulak cara korang melayan My Sil tu.. Sungguh menyedihkan..๐Ÿ˜ฆ Dengan kata-kata sindiran.. Dengan ditolaknya katil baby tu dengan punggung diaorang.. Dengan perlakuannya.. Tak usah cakaplah.. Aku bercerita ni sebab aku mengalaminya sendiri.. Orang yang tak mengalami keaadan semacam ini tak bolehlah nak kondem aku.. Aku bercerita yang betul.. Tak ada tokok-tambah.. Kalau nak diceritakan lebih lanjut.. Lagi banyaklah.. Bila diingat-ingat kembali.. Memanglah sakit hati!!

21/03/10
Balik dari hospital pukul 8.00 pagi.. Balik rumah Abang Ipar.. Mandi, sarapan dan tidur.. Sepanjang malam tadi T tak tidur.. Baby menangis.. Sepanjang malam nak menyusu.. My Sil pun sama.. Tak cukup rehat dia.. Dahlah sakit.. Kesian dia..
Ini masa lunch di rumah Abang Ipar.. Ayah Mertua pun ada sekali masa ni.. Mak Mertua T bekerja..
Sebelum balik, kami ke hospital lagi.. Tengok baby Sofea.. Tidur je dia.. Sebab malam tadi dah berjagakan? Hehe.. Bye Sofea.. Auntie Wati balik dulu.. Baby kuning masa ni.. Ala.. Lama lagilah Sofea dan Mama kena dok hospital.. Sabar ye sayang..
Kemudian, kami ke rumah salah seorang abang suami.. Di Kota Bharu jugak.. My biras jamu kami macam-macam.. Ada Pulut Kuning, Kari Ayam, siap sekali dengan nasi tu.. Sambal Belacan.. Ada Kuih Cekodok dan jugak buah.. Terima kasih Kak Lah..
Sebelah malam, kami dinner di rumah Mertua di Pasir Puteh.. Mama masakkan Tom Yam dan lauk lain suami T belikan di Kota Bharu tadi.. Tq Mama.. Sedap makan nasi di rumah Mama.. Kesian kat Mama balik kijo dok masok pulok ko kami ramai-ramai ni..๐Ÿ™‚

22/03/10

Malam tadi pas dinner di rumah Mama, kami balik ke rumah Ayah Mertua di Bukit Abal.. Tidur kat sini.. Hari ni nak balik dah.. Adib bersama Tok Ayahnya..

Dari Bukit Abal, kami cuma berhenti lunch di Kuantan saja.. Dan terus pulang ke rumah.. HOME SWEET HOME!!

23/03/10
T belikan juadah minum petang.. Minum di opis bersama kawan-kawan..

24/03/10
Gambar ni mahal.. Pasal apa mahal? Pasal suami T yang shoot.. Hehe.. T tengah nak call Ma masa tu.. Dia amik camera dan terus amik gambar T.. T sengih ajelah ha..๐Ÿ˜‰

25/03/10
Kami balik tidur di Kuala Krau malam tadi.. Pagi ni Ma buatkan tempahan orang.. Nasi Berlauk dan jugak Pulut Pagi.. Yummy!!

Lauk-lauk ni B belikan di Restoran S.Z. Rahmah.. Makan dengan kawan-kawan kat opis..

Masa ni dinner di Temerloh.. Sebelum kami ke KL.. B ada urusan kerja di sana.. Kemudian kami nak teruskan perjalanan ke Penang.. Yeah!!

Keletihan.. Sian my kids.. Tak selesa tidur dalam keta ni ha..

26/03/10
Kami sampai bilik dalam pukul 12.15 tgh malam.. Hujan tadi.. Sebab tu lambat sampai di KL.. Kami menginap di Hotel Putra.. Sebelahnya ialah Hospital Pusrawi dan di depannya IJN.. T tidur dekat pukul 3.00 pagi.. Tengok cite True Blood di HBO.. Seram gak nak tido kat hotel ni pasal dekat ngan hospital tu semua.. Tak pasal-pasal pulak T dok nonton cite vampire tu.. Nasib baik lena tidur sampai ke pagi.. Hehe.. T ni penakut “banyak”.. Badan besar tapi hati keciiiiikkkkk aje.. Haha..

Masa ni dah siap breakfast.. Alhamdulillah..

Settle kerja B, kami pun ke Damansara Damai.. Rumah abang T.. Abang Yus.. Kak Kin dah siap masak pun for lunch.. Tq Kak Kin..

Yang pakai baju merah tu, Anak sedara T.. Ijai.. Baru pas kena operate hari Isnin lepas di Hospital Sg. Buloh.. Apendix.. Sian Ijai.. Tapi sekarang dh beransur sembuh.. Minggu depan dah boleh pergi ke sekolah..
Kami masuk tol Sg. Buloh pukul 1.45 tgh hari dan sampai di hotel pada pukul 5.45 petang.. Alhamdulillah.. Walau penat.. Tapi kami seronok!! Ini merupakan kali ke 3 kami tidur di hotel ini.. Hotel Paradise Sandy Beach Resort di Bt. Feringghi.. B jadi member di hotel ini.. Last year kami tak tidur sebab bilik sentiasa penuh.. Pihak hotel yang telefon bertanyakan bila kami nak ke sana.. B bersetuju nak tidur di sana dan dia terus confirmkan bilik.. Mudahkan?

Budak tu nak bergambar jugak.. Mak dia panggil dia.. Cakap suruh ke tepi.. T kata tak kisahlah..๐Ÿ™‚

Main kat pantai pulak..

Ni meja masa dinner kami.. Tapi beralih tempat pasal hujan.. Emm ..

Kami pindah ke meja ni pulak.. Kat sini ada bumbung.. Meja tadi kat tepi pantai.. Lauk-pauk sedap.. Mak lupa diet lorr!! :-p
27/03/10
Malam tadi kakak T sampai ke bilik.. T yang ajak dia tidur hotel sekali.. Ini kakak ke 2 T.. Kak Arina.. Dia dok kat Kulim.. 40 minit saja perjalanan ke hotel ni.. Gambar ni masa kami g pantai dalam pukul 7.00 pagi tu.. Cantik view kat belakang tukan??

Ku temu bahagia di sini..

Breakfast time.. Alhamdulillah..

Anak-anak T dan sepupu mereka.. Layan diaorang mandi kolam sebelum kami keluar berjalan-jalan..

Lunch time pulak.. Makanan sedap.. Makan banyak? Emm…..

Mula-mula kami ke Kebun Bunga.. Naik tram ni.. Pusing satu taman.. Suka tengok gelagat monyet-monyet kat sini.. ;-O

Di Padang Kota Baru.. Wif my sis..

Makan Pasembor, Kerang dan Sotong Bakar di Padang Kota Lama.. Sedap!! Nak lagi! Nak lagi!!

K.A.M.I.

Yeah!!

Acara wajib membeli pelbagai jenis jeruk di Pasar Chowrasta.. Best!!

Kemudian kami ke Toy Museum.. My kids seronok sangat di sini!! Tengoklah gambar-gambar ni..๐Ÿ™‚

Eleh Nur.. Terus buat aksi gini masa T nak amik gambar.. Klakar.. Hehe..

Pas menghabiskan masa selama setengah jam di Toy Museum, kami pun pulang ke hotel.. Kemudian turun ke pantai.. Ada function kat sini.. Majlis Bandaraya Ipoh.. Bestnya tengok deko dia.. T suka deko gini.. Meriah.. Sweet….

Nur dan Mak Ngahnya.. Selesai buat Istana Pasir.. Ramai orang lain berenti tengok dan mengambil gambar.. Kembang bontot Mak Ngah Nur.. Haha..

Sebelah malam, kami ke Pasar Malam Bt. Feringghi.. Beli FM kat sini.. Yeah!!

Kami dinner di Restoran Subaidah.. Nasi Kandar.. Pergh!! Mari3!!

28/03/10
FM yang dibeli malam tadi… Cutekan??

Breakfast time…

Lunch time.. Sebelum check out bilik.. Makan berdua saja dengan hubby.. Anak-anak tak mahu makan.. Dok main game aje..

Tapaukan Fish & Chips untuk my kids.. Makan dalam kereta aje..

B nk check out bilik dah.. Sedihnya.. Tak puas jjcm kat Penang lagi….๐Ÿ˜ฆ Penang Rock!! Yeah!!

^_^ lalalala…..

Nanti kami datang lagi ye!! Tunggu!!

Singgah makan di Tapah.. Orang ramai siot.. Padahal bukan cuti sekolah tu..

Beli buah kat sini..

Jugak Rendang Tok yang sedap ini.. Setiap kali singgah ke sini.. Tak lupa beli Buah Jambu dan Rendang Tok.. Sedap sangat2!!

Kami singgah di Bukit Sentosa.. Adik T, Nizam nak kirimkan ubat untuk Ma dan Abah.. Eidi, seorang lagi adik T pun ada bersama.. Kami minum dan makan di sebuah gerai di situ.. Laksa Buyung.. Nizam cakap situ port budak-budak Perodua datang makan-makan.. Sedap jugak Laksa dan Nasi Lemaknya.. Nasi Lemak RM1… Adib makan 3 bungkus.. Sedap katanya.. Emm.. Pasal makan anak bujang aku tu.. Semuanya dia kata sedap.. Ngikut prangai sapelah tu kalau bukan prangai Ummi dia ni ha!! Hehe…

T dan adik-adik… Nizam dan Eidi.. Sorang dah bertunang.. Sorang lagi masih solo….
Saja nak share cerita.. Lepas cuti sekolah selama seminggu baru-baru ni.. Ada minggu Anti Dadah di sekolah my kids.. Adib adalah puji seorang kawannya yang berlakon di dalam acara tu.. Dia kata “Hebatnya awak berlakon tadi!”.. Dan kawannya menjawab “Yelah, tak macam kau.. Anak lawyer tapi bodoh macam lembu.. T perasan Adib masam masa ambil dia di sekolah.. T tanya “Kenapa?” Dia diam.. T tanya “Cikgu marah”? Dia diam.. T tanya lagi kenapa.. Dan sambil menangis dia ceritakan pasal hal di atas.. T biarkan aje.. Budak-budak biasalahkan.. Berperangai gitu.. Kemudian, 2-3 hari lepas.. Adib bercerita lagi.. Dia kata dia tampar pipi budak tu pasal kata “Awak ni gemuk.. Mak awak tentu lagi gemuk!”.. Adib bertindak agresif kat dia.. Terkejut bila T mendengarnya.. T takutlah hal ni berpanjangan.. Budak tu balik cite pulak kat parents dia.. Kena panggil g sekolah pulak.. Masalah.. Masalah.. T pun tulis status di FB dan ramai cadang T g jumpa cikgu sekolah.. Pikir punya pikir takut benda ni berpanjangan.. T pun call guru kelasnya.. Bercerita seperti apa yang Adib ceritakan pada T.. Sambil menangis tu.. Ish! Sensitip betulla aku ni.. Kemudian cikgu Adib pun berceritalah pasal budak yang mengejek Adib ni.. Pasal background dia.. Rupa-rupanya dia ni kematian mak semasa melahirkannya.. Ayahnya pulak tak jaga dia.. Kahwin lain dan tak ambik tahu pasal dia.. Dia ada seorang kakak.. So, dia tinggal bersama ibu saudaranya.. Yang sangat miskin.. Dan Ibu saudaranya pula tinggal menumpang di rumah orang lain pulak.. Ya Allah.. Sedihnya!! Di saat cikgu berceritakan hal ini.. Air mata T kembali lebat mengalir.. T tak boleh dengar cerita-cerita begini.. Even tengok orang menangis pun.. T turut menangis sama.. T pun cakaplah pada cikgu.. Tegur sajalah budak tu.. Tak payah marah.. Dia kata dia akan gunakan pendekatan yang paling baik untuk menegur dia.. Tak lama selepas itu cikgu Adib telefon T semula dan cakap dah panggil Adib dan kawannya tu.. Dia kata diaorang tak gaduh pun..Bergurau-gurau aje.. Adib pun bukannya tampar pipi budak tu.. Diaorang dah berkawan balik pun.. Tak ada apa-apa pun.. Baguslah macam tu.. Cikgu cakap kat Adib “Adib .. Kalau awak balik rumah.. Awak boleh mengadu dengan Mak awak, Ikhwan (nama budak tu Ikhwan) dah tak ada mak.. Dah meninggal semasa melahirkannya.. Cikgu cakap budak berdua tu macam nak menangis dah.. Sebak.. Adib pun tak nak tukar tempat duduk dah.. Nak duduk dengan kawannya tu.. T pun pesan kat dia.. Janganlah gaduh-gaduh dengan Ikhwan lagi.. Kesian kat dia.. T tak dapat bayangkan kalau anak-anak T berada di kedudukan sama seperti Ikhwan.. Pasti mereka merana jiwa dan raga.. Cikgu cakap Ikhwan tu cerdik.. Sebab tu dia dapat duduk di kelas no 1.. T mengucapkan terima kasih kepada cikgu Adib.. Pn. Norwati.. Dia jugak bagi nasihat pasal pelajaran Adib.. Dekat sekolah.. Selagi boleh dia pantau.. Dia pantau.. Di rumah tugas ibu dan ayahlah pulak.. Betul tu cikgu.. Saya amat bersetuju.. T berdoa untuk kesekian kalinya.. Supaya anak-anak T dan anak-anak kalian di luar sana menjadi anak yang soleh dan solehah.. Mendengar kata ibu ayah.. Taat dan hormat kepada kita.. Insya Allah.. Sama-samalah kita berusaha untuk itu… Cerita ini memberikan satu pengajaran yang amat beharga buat T.. Sebagai seorang ibu, T berazam mahu menjadi ibu yang terbaik buat anak-anak T.. T mahu mereka bangga T yang menjadi ibu mereka.. Dan T mahu berbangga dengan adanya mereka dalam hidup T..
Ini sahaja untuk kali ini.. Dan saya sungguh merasa lega.. Dapat mengupdate blog saya hari ini.. Yeah!!

3 Responses to “>RINDU SANGAT…..”

1. zAnNa@mAMaBaTriCE April 1, 2010 at 12:10 PM #

>huwaaaaatak tahu nak komen mana satu kak tie…berderet2 hah citer kak tie…..zana bc pun penat….nie kan plak kak tie & hubby tk henti2 travel kan……tp seronok…sambil menyelam minum airseronok tengok kak tie makin slim…sure byk baju lama yg dah simpan kan…coz' longgar….stok baju baru pun sure cun2…cantik kurung moden yg kak tie beli tu…hu hu hu…jeruk? sedappp nyerrr….kak tie…jeles ok…..sana sini pergi xde pun nak diet2…tp badan makin slim….oooohhhh…….

2. shahidaยฎ April 2, 2010 at 12:49 AM #

>hehheeeee..kak t kak t kak t..sekali masuk entri amik ko pjg lebar..eeeeeee..ape pun life yg best..

3. My Putri April 2, 2010 at 11:37 AM #

>pasal bab kat hosp..mmg sofea pun no komen… da selalu sgt ade komen cmtu kat hosp kerajaan… tapi mmg sofea ngaku ramai misi2 kat GH yg kasar klu dibanding dgn hosp private… lain sungguh layanan… pendek kate next time g kat private hosp …he he..best la tgk T jln2 …da lame x dgr T citer pjg cmtu..hehe..happy alwiz k !!!eh eh …T npk cam da kurus ni !!!congratz la !!! keep up de good work !!!