>BUKIT TINGGI

16 Oct

>

Assalamualaikum…
101010
Kami ke Bukit Tinggi
Kali pertama kami ke sana pada tahun 2003
Kedua kalinya pada tahun 2005
Kali ketiganya pada tahun 2007
Dan ini merupakan kali ke empat kami ke sini
Sebelum ke sini kami singgah di Genting Sempah dahulu
Bersarapan di Mc’D
Dah lama tak makan bersarapan di Mc’D
Sangat sedap dan berpuas hati
Kenyang perut suka hati
Dah kenyang wajib menyanyi
LalalalalaLa…..

Siap makan
Tapau Burger Mc’D lagi
Untuk dibuat bekal
Sebab kami tak pernah makan di atas sana
Tak tahu status halal
Botol-botol arak penuh di atas meja
Tak berani langsung kami nak masuk!!
Selepas manapau makanan
Kami gerak terus naik ke Bukit Tinggi
Dalam 25 minit kami sampai di atas puncak
Menuju Puncak Impian Di Hati
Eh! Eh! Sasul-sasul lak..
Ngeeeee
Bayaran masuk ke sini
Per person
Untuk dewasa
RM12.00
Untuk kanak-kanak
RM8.00
Naik-naik sana anak-anak terus nampak Mr. Clown ni
Setiap kali jumpa Mr. Clown
For surelah depa nak belon-belon
Yang kiut-miut tu
Walaupun terpaksa menunggu barang seketika
Itu tidaklah menjadi kudis buat mereka berdua
Dah dapat belon yang dihajati
Apa lagi
Mereka sangat suka hati!!

Tanpa membuang masa
T terus mengambil gambar
Boleh dikata di segenap ruang
Di setiap pelusok
Rasa teruja mahu mengambil gambar
Suka benar aku mengambil gambar
Kat tempat beginilah nak try skill terbaru
Ceh! Macam bagos!
Taklah
Aku memang tak pandai amek gambar pun
Saja suka-suka
Yang penting ada memori
Kat sesuatu tempat yang aku pergi
Untuk dijadikan kenangan
Kemudian hari
Pada yang tak gemarkan
Hobi aku yang satu ni
Tak tahulah
Aku nak komen apa ye?
Setiap orang ada minat dia yang tersendiri
Aku begini
Engkau begitu
Kita memang takkan sama!!
Jadi
Apa yang perlu dibuat?
Tak perlu berbuat apa-apa
Buat bowdo
Buat tak tahu saja
Sebenarnya banyak lagik gambar yang aku ambik
Semuanya aku dah upload
Dekat Facebook
Kat situ kira puas hatilah
Nak upload gambar sebanyak mana pun
Sebab
Dekat blog ni
Kalau nak upload gambar
Dia jadik terhad
Kena bercerita panjang-panjang
Gambar letak sikit aje
Sebab tu aku ada 2 blog
Yang pertama
Dan blog ke dua
Adalah blog yang sedang kalian baca sekarang
Jadi
Sebagai panduan dan nasihat
Minimunkan jumlah gambar
Di dalam setiap entry korang
Baru blog boleh kekal lama
Atau sape ada cadangan lagik bernas
Supaya
Dalam satu entry
Boleh masukkan banyak gambar
Aku taklah
Celik IT sangat
Tahu sikit-sikit saja
Pada yang nak berkongsi
Maklumat atau tips
Bagitahulah aku ye?
Awal-awal lagi
Aku nak ucapkan Terima Kasih
πŸ˜€

Aku paling suka view kat sini

Setiap kali datang
Sure naik kat bangunan ni
Saujana mata memandang
Ha!
Kat sini pun cantik jugak
Tengok Angsa-Angsa kat sini
Tempat pun cantik
Nak diambil gambar
Nak gerak naik tram ke Japanese Village
Posing sampai nak terjatuh pasal Nur lambat sangat nak snap gambar
Hehe
Bila aku dok pandang belakang rupa-rupanya geng yang bawak tram tu dok gelak-gelak senyum kat aku
Sebok aje taw!
Nyampah!!
😦
Di Japanese Village
Adalah dekat 7 minit kami daki bukit nak naik ke sini
Van hanyalah disediakan untuk warga emas sahaja yaw!
Yang muda-muda kena dakit bukit sikit ye?
Berpeluhla jugak
Tapi seronok bila keluar peluh ni
Cool!!
Time mendaki tu ala-ala semputla
Tapi time turun lajus jer
Hehe
Ni kat Botanical Garden
Cantik bunga-bunga kat sini taw!!
Tenang je hidup dapat tengok bunga-bunga cantik di sini
Udara pun segar
Tak sejuk tak panas
Sedang-sedang sahaja
Orang pun tak ramai
So, tak delah bersesak bagai
Anak-anak aku yang
COOL
Pasal bergambar No. 1
Sekali prangai macam Ummi depa daaaaa…

Good Bye Colmar Tropicale!!
Nanti kau tunggu aku datang lagi ye?!
πŸ˜€
Dah 4 kali datang pun blom puas-puas
Sebab tempat dia cantik sangat
Rasa nak bergambar di setiap pelusuk tempat
Hehe
Pengsan anak-anak dan tok laki nak amek gambar-gambar aku nanti
Hok Aloh!!

Di Rabbit Farm
Bayaran masuk
RM3.00 seorang
Biarkan anak-anak
Lepas
Bebas
Main-main dengan Arnab-Arnab kat sini
Dah lewat
So ambik gambar depan ni saja
Bayaran masuk ke sini
RM2.00
Tapi kalau nak naik kuda
Bayaran lain dikenakan pula
Singgah makan di Restoran Dapur Kita di Bentong
Kemudian kami terus pulang ke rumah
Home Sweet Home
Sebelah malamnya dok melayan
Majlis perkahwinan
Dr. SMS dengan Dr. Harlina
Usai majlis
Aku tengok pulak drama
Keabadian Cinta
Tabik pada pengarah
Khabir Bhatia
Dia memang berbakat besar
Drama dan filemnya
Sungguh kreatif
Berseni
Aku takkan lepaskan peluang
Nak menonton setiap
Drama atau filem
Arahannya
Skrip pun hebat
Hasil tangan
Isterinya Mira
Gabungan yang serasi
Dan ideal
Dashyat betul pasangan suami-isteri ni ye?
Korang pikir yang sama
Macam aku pikir tak??
πŸ˜€

Leave a Reply

