>YANG TAK BERBEZA – DIDI JAMIL

8 Mar

>

YANG TAK BERBEZA – DIDI JAMIL
cuba kau memandang ke dalam diri sendiri
cuba kau renungi sekitaran hidup ini
cuba perhatikan perawakan manusia
pasti engkau mendapat titi yang satu berbeza
akan pasti kau akui keagungan MAHA ESA
cuba kau bertanya dari mana asal kita
cuba menjawabnya dengan fikiran terbuka
cuba kau bandingkan nasib tiap manusia
pasti engkau mendapat titi yang satu berbeza
akan pasti kau temui berbagai-bagai cerita
langkahmu langkahku mungkin tak sehaluan
caramu caraku tiada persamaan
nyanyimu nyanyiku nadanya berlainan
mimpimu mimpiku warnanya bertentangan
satu perkara yang tak berbeza
kau dan aku serupa di sisi
MAHA ESA
lagu ni memang aku ingat dari kecil lagi, mungkin lupa lirik sikit here & there, but today aku carik kat makcik youtube, tulis lirik lagu ni & guess what? inilah hasilnya.. aku nak upload video tu kat sini, tapi tak bulehla.. tapi kalau korang nak tengok via youtube bolehla aku rasa, just taip tajuk lagu dan nama penyanyi ni.. seingat aku, aku dengar lagu ni masa dia siarkan di MUZIK-MUZIK kat TV3.. suka lagu ni.. sarat dengan ingatan, nasihat, panduan untuk kamu meneruskan kehidupan mendatang..

Leave a Reply

